måndag, oktober 20, 2008

Måndag



Dagen har börjat jättebra! Först smsar mamman i den familjen jag jobbar hos, att Alma (den yngsta tjejen) är sjuk, så jag ska alltså inte vara barnvakt idag. Tycker om att vara med dom barnen, men eftersom jag är där 2 ggr/veckan så kan det vara skönt att slippa någongång. Plus Kan vara med mina vänner hela dagen, Minus Inga fickpengar. Men sen... ringde min telefon och nu har jag fått 2-dagars-jobb på ett dagis här i Norrköping. Boring, men jättebra! Anledningen till att jag tycker det är boring är för att jag verkligen inte trivs att jobba på förskola. Det är verkligen inte min grej, men pengar behövs såhär till jul och nyår. På dessa 2 dagar kanske jag tjänar ihop.. 900 kr. Det räcker ju en bit påvägen i allafall.
Jag har inte planerat något idag eftersom jag räknade med att vara barnvakt, men jag ska snart träffa Ida och Natta på stan. Ta en fika kanske? Jag tror jag ska gå och kolla på ett par jeans. Vill ha några fina jeans från Cheap Monday. 400 kr är det ju definitivt värt att lägga på ett par jeans. Tror jag vill ha mörka jeans, antingen mörkblå eller grå. Har svarta och ljusa redan.. Kan ju också tilllägga att jag aldrig använder jeans. Tycker inte om det, men nu så. Nu har jag fått för mig något som vanligt. Får se om jag lyckas hitta några :-) Funderar också på att ta en liten liten skönhetskväll. Klippa lugg och färga ögonbrynen. Ska kika lite på mina naglar också.. Jag gjorde ju gelénaglar den 2/10 och jag har haft dom snart i 3 veckor. Dom ser inte så fasligt konstiga ut så jag kan tänka mig att jag kan ha dom lite till. Ska fixa nagelbanden lite och sen framåt slutet på veckan blir det nog att måla dom mörkrosa. (Kan inte ta någon ljus färg eftersom manikyren kommer lysa igenom då).
Ne, nu måste jag äta upp min skink-och-saltgurksmacka. Åter till aktiviteter!


Observera att är min längd på naglarna, mycket viktigt ;-)
De' du Madelen, det trodde du aldrig om mig va? Haha!

1 kommentar:

Madelen sa...

HAHA, nej aldrig. Då stämmer inte uttrycket "Det går inte lära gamla hundar att sitta"
DUKTIG EMELIE! :)

/Madelen