torsdag, oktober 30, 2008

Bakterier och kändisliv

God middag!

Idag är det en icke-på-topp-Emelie som skriver. Har varit krasslig både igår och idag. Det konstiga är att både jag, Nathalie, Linnéa, Josefine, Emily och Ida har varit lite krassliga. Det måste ha berott på jacuzzi-badandet på World Class i måndags. Vi firade nämligen Emily då och vi var 8 tjejer som bubblade tillsammans, och det var efter det som några utav oss kände oss dåliga. Vi doppade nämligen huvudet unnder vattnet, det gjorde inte dem andra. Kan det bero på det? Vi har ju definitivt fått något virus eftersom både jag och Josefine har fått en sorts vagel i ögat också, suck. Vi har också gemensamt att när vi andas in djupt så gör det lite ont + att vi börjar hosta, nästan som rethosta. Så ikväll skulle jag nog tippa på en filmkväll. Kanske kan vi sjuka tjejer joina varandra? Fy för World Class!

Kändisliv då. Isabella "Blondinbella" Löwengrip har ju fyllt hela 18 år. Ska jag vara ärlig så är jag lite avundssjuk på det där livet emellanåt. Hon hade liksom hyrt Café Opera, tänk om man skulle ha råd med det. Jag ska börja spara redan nu, så kan jag kanske fira min 25 årsdag där. Vill också bli känd och få partaja med massa häftiga människor. David Hellenius och Peter Magnusson var ju där och spelade in ett klipp till Fredag hela veckan, det måste man ju se på fredag :-)
Men vad ska man satsa på att göra för att bli känd sådär då? Satsa på en STOOOOR blogg? Filmstjärna? Idol 2009? Komiker? Modeblogg kanske? Ja ni.. Känd skulle man ju vilja vara ibland. Det kanske inte alltid är roligt, men vems liv är alltid roligt då? Nej precis. Visst, man har mycket press på sig från både media och människor runt omkring. Men man väljer ju lite hur mycket man vill synas också.. Jag behöver bara vara lite känd, sådär lagom :-) Som kanske... idolerna? Det blir liksom inte "Woooooooooooow, shit. Där går hon." Utan mer "Åh, där är ju hon från Idol". Alla vet vem man är, men man har inte värsta pressen, för det är ingen som räknar med det. Blondinbella "måste" ju visa vad hon går för för att lyckas i livet. Det ska vara pengar och karriär medans jag kanske skulle satsa mer på min familj än karriär! Låter som jag har fördomar om henne, men jag tycker hon är en cool tjej. Lite töntvarning på hennes videobloggar, men annars verkar hon vara en trevlig tjej!

Så, vilken karriär ska jag satsa på nu då?


Isabella Löwengrip

Inga kommentarer: