måndag, september 01, 2008

What a day!

Idag blev det en åktur runt Norrköping då jag och Natta skulle dela ut lite hemliga brev till vissa människor här i staden. Har ni inte kikat i era brevlådor så gör det NU! :-)
En del är påväg...

Efter det så blev den en sväng till stan en snabbis där jag och Natta tog en fika med Ida och Johanna. Chailatten där är så god, helt gudomlig! Den dricker jag upp på 5 röda, sen så sitter man där och har lite ångest över att man vill köpa en till. 35 kr, ack nej! Inte för min plånbok.
Efter det besöket så var det raka vägen ut till Lindö som gällde. Barnvakt, japp! Nu har jag varit barnvakt åt dessa underbara (ibland) ungar i lite mer än 7 månader. Tänk vad tiden går snabbt! Idag var dom inte fullt så underbara som dom kan vara. Bråk och bråk! Den ena körde upp en rockring i den andres läpp på skolgården när jag skulle hämta dom. - Det började blöda. Hon blev såklart galen och sprang ifatt storasystern och slog henne med en pinne på armar och huvud. - Hon börjar stortjuta! Jag blir galen! De senaste gångerna jag har hämtat dom ska dom bråka och tjaffsa, och bråka och gråta. Blir så trött! Laura (lillasyster) skulle självklart ha med sig pinnen hem i bilen, men jag sa bestämt nej. Hon stretade i mot, och jag förklarade att det spelade ingen roll hur mycket hon tjatade och skrek, pinnen skulle inte med hem! - Hon började tjuta och ropade efter pappa och sin pinne hela vägen till förskolan, där vi skulle hämta lillgrabben... Som var lika glad som vanligt :-)
Allt gick såklart över efter 10 min, men vilken perfekt start va? Haha.. Och det var inte slut där må ni tro. När vi kom hem ville Alma (storasyster) slå in larmet, och gissa.. Hon slår fel kod och larmet går! "JAAAAA" tänker Emelie. Springer in och hämtar bärbara telefonen, och får ett väntat samtal från Securitas. Slår in rätt kod (som vi redan visste, men gick inte att slå in den vid just det tillfället då larmet gick på). Puh, andas ut.

Efter många om och men så satte vi oss vid 2 datorer, och barnen började spela datorspel. På internet! Jag hade faktiskt väldigt kul där med, och detta var vad vi gjorde..
En frisörsalong. Man skulle tvätta håret på en tjej, blåsa det, klippa, färga och sätta i hårnålar osv. Smycka hennes hår helt enkelt. Såhär blev våra resultat.











Första bilden: Så såg tjejen ut från början.. Hon hade svart långt hår med lugg.
Här shamponeras hon.
Andra bilden: Laura har gjort sig själv (min idé). Hon är 7 år.
(Vill bara tillägga att hon inte har lockigt hår. Bara ljusbrunt medellångt)
Tredje bilden: Det föreställer då mig. Medellångt hår med lugg.
Har egentligen inte sådär oranget hår, men närmaste färg var den eller knallrött....

Väldigt koncentrerade tjejer.
Laura, Stella och Alma.

(Jag har valt att inte visa deras ansikten, eftersom
jag inte vet vad deras föräldrar skulle tycka om det.)

Godnatt.
Uppdaterar i morgon!

Inga kommentarer: