onsdag, september 17, 2008

Katten också! (Fyndigt, haha).

Efter allt mitt tjat om barn hit och dit (som ni alla vet att jag inte vill ha riktigt än), så har jag ju faktiskt kommit fram till att jag vill ha en katt. Det har jag alltid velat, och det SKA jag köpa. Pengar och skötsel är inga problem, men helst så ska jag ju bo själv eftersom min mamma inte vill ha katt, och sen ska jag helst ha tid och ro att sköta om den lilla. Har alltid tänkt att.. "Men man kan ju köpa en när man pluggar sen. Då är man ju ensam och då är det ju alltid mysigt att ha katt. Då kommer man alltid hem till en liten sötnos." Men.. när man pluggar blir det fester, man kanske åker hem på helger, reser iväg på loven med de nya kompisarna? Ja, men ni vet.. Så det blir nog att vänta ett tag till med katt. Tyvärr! Är annars supersugen på att köpa en. Men jag vill helst inte ha en vanlig bondkatt, jag tycker att dom ska vara utomhus. En raskatt är det jag letar efter och jag har verkligen fallit för Bengalkatten. Den är sååå häftig! Den är en inne-katt, vilket är bra om jag ska bo i lägenhet framöver. Bor jag i villa så är de ju bäst att ha en utekatt, men som sagt.. Får börja med en raskatt. Namn då? Kattnamn? Hur lätt är det på en skala? Och nej till namn som Missan, Musse, Smulan...passar bättre på en hund, okejdå.. men.. sånna namn! Aldrig i livet, haha! Antingen ska det vara mat-namn, haha. Alltså.. En kompis storasyster har en katt som heter Chili. Det är skitsött på henne. Sen ska hon beställa en Birma som ska heta Kokos (eftersom den är vit). Typ sånna namn. Eller rent ut sagt lite "fulare". Exempelvis Sören, Maggan osv.. Haha ;-) Så vänner, kom med lite förslag!

Snart fortsätter kursen, så jag måste gå. Men här kommer bilder på katterna som jag vill ha. Men ska nog satsa på en Bengalkatt, leopardfläckig katt för ca 8000 kr.

Bengal
Den skulle passa mig.
Lika tuffa ;-)

Birma
Har blå ögon. Så sött!

2 kommentarer:

Emma sa...

Leopardfläckar på en katt kan ju inte vara möjligt?:P Klänningen har jag sett på nelly.se:) Men jag gillar egentlgien inte 3/4 ärmat..

Anonym sa...

Svar: Tack så mkt =)
det känns helt underbart och det kommer självklart upp bilden på den lille..

ang katt, vi har en helig birma och det är en perfekt innekatt/ sällskapskatt.
hur mysiga som helst =)

kram