onsdag, september 10, 2008

Längtan

Hej på er! Har inte skrivit i bloggen på ca hundra år, men har verkligen inte orkat.
Har varit sjukt trött dom senaste dagarna, och jag orkar bara inte sätta mig vid datorn! That's why. Men nu är jag äntligen här ;-) Vill bara tacka Helena för en jätterolig lördagskväll/och söndagsdag i helgen som var. Helena hade inflyttningsfest i sin 20 m2 stora lägenhet i Linköping.
Hoppas verkligen vi kan göra om det snart igen, men då skulle det vara lite fler tjejer som var med. Emma och company.. Madde, Sanna osv :-)

Längtan.. Det var vad jag skulle skriva om. Alltså, min längtan efter att bli mamma är sjukt stor. Det är nästan lite jobbigt! Vill bara försäkra er alla om att jag inte vill bli mamma nu! Men kanske om.. 3-5 år. Om det inte händer något som gör att jag inte kan förstås.. Men om jag kan vill jag jättegärna ha första barnet vid ca 24 års ålder. Sen kommer det väl antagligen rulla på, hehe. Vill ha 3 barn tror jag! Minst 2, max 4!
På internet går jag ofta in på babysidor och tittar på olika saker. Kläder, barnvagnar, möbler osv. "Åh, den här skulle jag vilja sen när jag får barn" och "Åh, kolla vad söt. Vart beställer man?" ;-) Haha! Kan avslöja att jag redan har köpt en barnlampa till barnrummet, haha. Lovar! Den var på rea på Indiska för kanske ett år sen. Endast 100 kr, så då slog jag till. Så långt kvar hoppas jag ju inte att det är...
Jag har hört någonstans, kommer inte ihåg varifrån... Att vissa är verkligen födda för att bilda familj. Jag menar.. en del är födda för att bli karriärmänniskor, en del vill ha stora familjer och en del vill ha både och. Jag är en sådan som vill ha både och. Självklart vill man ju ha ett roligt jobb med en bra inkomst, men det är inte avgörande för mig.. "Nehepp, jag är 28 år och ingen utbildning. Då kan jag inte skaffa barn". Bullshit för min del. Har jag fast förhållande och är superkär och allt är bra, så varför inte? Självklart måste man ju ha pengar för att allting ska gå runt, för jag vill verkligen inte be om hjälp! Får fråga "mormor" liksom, nejnej. Sen är det ju alltid ett plus om man får saker av dom ändå. Men man måste ha en bas att stå stadigt på! :-)

Längtar verkligen sjukt mycket! Önska jag kunde gå mina två utbildningar nästa år (som föressten kostar skjortan), för sen kanske jag kan börja jobba med sånt jag tycker är kul. Kläder och människor. Mina utbildningar som jag vill gå kostar 34000 kr och 6600 kr. Sparar jag ihop pengarna så är det väl bara att köra? Måste få lite mer information först..
Sedan kanske det är dags att bilda familj. Vem vet :-)

Återkommer snart, måste gå nu! Blev stressigt här, haha. Kommer snart!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Svar: hihi jaa det är super mysigt, men nu vill man bara att de lille ska komma, längtar så otroligt mycket!!

Vårat hus som vi byggt är utanför Norrköping, i Kolmården! =)

Kul att du känner så starkt för att bli mamma, men du har helt rätt. Att ha en inkomst innan man skaffar barn tycker jag är oerhört viktigt!

kramar

Anonym sa...

Tack för din kommentar =) Inte bestämt än vilket datum jag åker, får se när jag fått in alla papper osv. Just nu vet jag inte om jag vill åka, men klart jag ska ge mig av nångång =) Vad ska du sj göra där borta? Kramar

Anonym sa...

Svar: nae, de ligger mer i samhället..
har ingen aning om vad jag tror det är.. har alltid trott en flicka förr men nu börjar jag bli osäker. hehe. det är väl så i slutet.

haha, jaa en karl är ju en rätt bra förutsättning att ha först! =) det blir lite svårt annars ler*

vart i norrköping bor du då?

Anonym sa...

Svar: jaha, på södra promenaden, där bodde jag precis nyss, innan vi flyttade in här..
bodde väldigt nära la mansion.. typ mitt emot.

Ang namn, så är jag jätte osäker.. har inte alls kommit på några bra namn känns det som..har 2 killnamn, wilmer och theo.
Men tjejnamn har ja inte hittat något som känns 100%

har du några förslag? =)

Anonym sa...

Svar: japp det vet jag exakt var det är.. jag såg de husen från mitt vardagsrum varje dag =)

jaa, ja gillar de pojknamnen, men somsagt om de blir en flicka är de svårare! det var fina namn du hade som förslag. jag gillar lite amerikanska namn, junie, är ju lite amerikansk inspirerat.. jag gillar summer också, men de kommer vara många som inte uttalar dessa namn rätt, så därför kanske man inte kan ta något sådant namn...

tid kvar till beräknad förlossning är 6 dagar... har ingen aning om hur lång tid det egentligen är kvar.. den kan ju komma när som helst, men börjar bli inställd på att gå över tiden.. tyvärr.. så segt!

hur gammal är du? vad gör du om dagarna?

Anonym sa...

Svar: jaa det finns sjukt mkt fint på stan.. man vill ju köpa ihjäl sig. fast det blir roligare när man vet könet, för då kan man köpa något mer tjejigt eller killigt, för nu är alla kläder baskläder, som passar både och..

har packat med endel plagg till bb, så något av det får den ha på sig på hemvägen =)

Jasså, då fyller du ju alldeles snart. Kanske mitt barn tittar ut på din födelsedag =) Den är ju beräknad till den 18.e sept.

jaa butiksjobb vill väl de flesta ha somsagt, och det kan ju vara svårt att få, men det är bara söka på.. har tyvärr inga förslag, är inte alls inne i det där med jobbsökande, eftersom jag har haft mitt jobb i lite mer än 3 år.
Men snart dyker säkert din tur upp! =)

Vad händer i helgen då?
kram