tisdag, september 02, 2008

Hejsan, mitt namn är Emelie och jag har...

.......precis smällt i mig lite gammal mat från kylen. Eller alltså.. rester från helgens goda middag. Potatisgratäng a la mamma, kassler och bearnaisesås a la IKEA. Den kanske finns någon mer stans, men jag har iaf bara sett den på IKEA, så det så! ;-)

Idag är jag faktiskt inte hemma. Från kl. 9 i morse så har jag varit på en kurs om hur man skriver ett proffsigt CV och personligt brev. Jag menar inte att det inte var proffsigt innan, men menar att det bara ska bli proffsigare ;-) Så här ska jag nu vara tis-fre denna vecka mellan 9-15. Jag anser att det är väldigt bra att komma hit eftersom man träffas ett gäng ungdomar som sitter här för samma orsak som mig, en del utan gymnasiekompetens, och vissa utan referenser och sisådär.
Lunchen pågår mellan kl. 12-13, så snart kommer vår lärare Astrid tillbaka och vi ska gå igenom lite mer. Jag har redan ett CV som hon tittade och anmärkte lite på, men jag ska skriva ett helt nytt har jag tänkt. Det är lite svårt faktiskt. Är så fast i vad jag har skrivit förut, så jag måste komma på nya tankar..

Smsade även några utav mina vänner, som har 3 (eftersom jag bara har 1 krona kvar på mobilen), om hur jag är som person? Hur skulle ni beskriva mig med tre ord? Inte typ "sprallig, glad och snäll", för det blir så larvigt på ett CV liksom.. Jag har än så länge bara fått svar av Emily, och hon beskrev mig såhär: Ansvarsfull, glad och envis. Det kan nog stämma, i vissa sammanhang i allafall.. Haha!

Nu ska jag kika på mitt CV igen.. Kom på nya tankar, Emelie! Kom igen...

Inga kommentarer: