söndag, september 14, 2008

En härlig söndag!

Åh, jag är så hungrig! Det är så jag börjar söndagens blogginlägg kl. 17.14 :-) Har varit ute en liten stund med mamma. Vi skulle ner till hennes jobb och hämta jobb-bilen, men den var inte där så det var bara att traska hem igen. Maten är i full gång och jag ska nu skala ett par carrots. Hang on...
Så, nu hann jag till och med att äta. Pasta, köttfärssås, lite ost på det, mjölk och en morot. Nam nam! Jag håller ju på att dra ner på kolhydrater nu, men lite pasta fick det bli ändå. Min helg har varit väldigt passiv vilket behövdes efter utgång förra helgen + full rulle denna vecka. Jag har varit på stan med mamsi och köpt lite nya saker till mitt rum. Lampskärm, rosa ljus, svarta ljuslyktor och lite sådär. Väldigt fint blev det! Bilder kommer längre ner vid inlägget.

Idag har jag tagit ett efterlängtat bad, ni vill inte veta när jag tvättade håret sist. HAHA! Nu är jag hel och ren och bara väntar på att få besök. Av vem/vilka undrar säkert ni då.. ;-) Jo, min älskade storebror och hans fantastiska flickvän kommer och ska fika här vid kl. 19. Observera att jag inte ska äta något onyttigt! Måste påminna mig själv hela tiden eftersom jag inte har sådär jättebra självdiciplin.. Plattat min lugg idag också, och det är ju inte varje dag. Tycker man kan se så fyrkantig ut när man gör det, men idag fick jag faktiskt flera komplimanger för det. Tack Ida och Johanna :-) Nu blir det att lyssna på världens skönaste låt. Man vill bara skruva upp skithögt och lägga sig och bara tänka på allting i livet. Gheorghe Zamfir - The Lonely Shepherd. Ni måste lyssna på den!

Här bjuder jag på en dagens frisyr och även lite bilder på mitt glamorösa sovrum. Eller aa, sovrum och sovrum. Har bara ett rum och där gör jag väl i princip allting.. Nästan..




Interiör

Hur tycker ni att det blev? :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Svar: jaa precis, det är mest vitt, beige, grå, svart, brunt.. lite grönt med..
jag har inte skrivit någon förlossningsplan, vill nog mer ta det som det kommer, är öppen för förslag vad gäller bedövningar. man får se vad som passar en bäst beroende på vilket stadie man är i.

Jag jobbar på Telia. trivs faktiskt bra där. jätte bra folk som gör att dagarna blir super!

de låter som en skön helg.. jag har väl iprincip gjort detsamma... vi har fixat lite i huset, med småsaker, sen tagit det rätt lugnt..

huset är på 165 kvadrat.

kram

Anonym sa...

Svar:Tack så mkt =) Jag är själv nöjd... bara lite handdukar och sådär som ska på plats nu! sen är det helt klart där inne... hihi..
Det är småsaker som fattas typ i alla rum, en lampa där, en matta där, osv..

Alla rummen kommer att visas på bloggen, men somsagt, man vill ju helst visa det när man är helt klar... känns lite sådär att visa upp ett halvklart rum..

hihi, jo men köket och vardagsrummet är väl det man lagt ner mest energi på... det är ju där man kommer tillbringa mest tid... vårat kök och vardagsrum är i samma rum eller vad man ska säga...

hoppas du fick en trevlig fika, utan fika..hihi.. stackare.. skulle aldrig klara av att inte äta något vid en fika, ja har blivit en sån gottegris nu! usch.. det är hårdkörning med vagnen sen =)

kramar