söndag, augusti 31, 2008

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Ida. Ida skrev i sin blogg (www.gullilumpa.blogg.se) att hon "egentligen inte förstår vad sånna här utmaningar är till för", men hon gjorde det för Malins skull.. Och nu skickar hon en likadan till mig? Haha, du är söt du Ida. I will give it a try! :-)

1.Vilken mat äter du ofta?
Tyvärr så är den frågan väldigt enkel.. Jag äter väldigt mycket pasta, som dock inte är så jättebra. Annars så proppar jag gärna i mig en sallad på Fräcka med marinerade vitlöksklyfter (en favorit) eller min suveräna bakpotatis. Den skulle ni prova..

2.När du är på kalas, är du den personen som sitter eller hjälper du till att duka ut?
Haha, förhoppningvis är det färdigdukat när jag kommer ;-) HAHA! Men annars så hjälper jag väl till. Är väl inte den som tar tag i det kanske, men sitter ju inte och kollar på om andra hjälper till. Är däremot sämre på att plocka bort efter maten.

3.Var sitter du helst när du bloggar?
Om jag fick välja så skulle jag nog helst vilja sitta vid tv:n eller på balkongen. Har ju tyvärr ingen laptop, så det blir lite tråkigt att sitta här vid min otroligt sega dator som står på ett väldigt ostrukturerat datorbord.

4.Köper du ofta triss?
Nej, det kan jag inte påstå. Skulle väl vara till farmor i såfall.. :-)

5.Vilket land eller stad har varit din bästa semester?
Oj.. Hmm.. Kreta med mamma förra året 2007 var väldigt bra och härligt. Alltid skönt att åka med mamma liksom. Men bästa semestern har nog varit Barcelona 2007 med Ida K, när vi hälsade på Emily, Josefine och Johanna som bodde där då. Endast 4 dagar, men skitkul! Gotland också såklart. Åren 2007 och 2008. Prag med klassen 9d1 var också j*vligt rolig. Man var 15 år och busade rejält på tåget genom Sverige-Tyskland-Tjeckien. Lovely!

6.Vilken tv-kanal tittar du mest på?
Måste nog säga Kanal5. Vänner går ju där...

Jag utmanar Helena och Hanna nu :-) Svara på alla frågor! Välj sedan ut några stycken som du vill ska besvara dessa frågor (2 som jag t.ex) Be dem läsa din.. Låt personen/personerna som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen...

2 kommentarer:

Madelen sa...

Madelen Casta
Lägenhet 515a, klubban
StudentCampus, Bosön
18147 LIDINGÖ

Haha, där har du den ;D
PussPuss

Helena sa...

Emmmmmmmmee... nu är dina frågor besvarade!