tisdag, september 30, 2008

På biblioteket!

För omväxlings skull så är jag faktiskt på biblioteket idag.. Här har jag nog inte varit på några månader (år?!). Ne, månader är det nog. Lånade ju faktiskt en bok här för ett tag sen! Hur som haver.. har inte skrivit blogg på 8 dagar, men har faktiskt inte saknat bloggskrivandet ett dugg om jag ska vara ärlig. Men idag, då kom suget. Har massor att berätta känns det som, så nu tänkte jag skriva av mig lite.
Min födelsedag i måndags förra veckan, och mammas och mitt födelsedagsfirande i fredags var jättebra. Fick träffa min underbara släkt och samtidigt få fina presenter. Presentkort, pengar, blommor osv. Jättetack :-) Pengar behövdes verkligen.. I lördags var det fest då Natta skulle bli firad av sina nära och kära (hon fyllde år i söndags), så det var tjejträff och förfest där och sedan bar det iväg till Palace runt tolvslaget. Hade jättekul!
Förra veckan var ganska passiv, men det hände lite saker ändå. Fest och tjo och tjim. Denna vecka, mina vänner. Kommer inte bli passiv! I morgon ska jag på lägenhetsvisning (jo, tro det eller ej) och sedan ska det handlas till 40 årsfesten, göra naglar, sitta barnvakt och pynta och styra inför den stora kvällen som kommer vara på lördag! Ni som har missat detta kan jag berätta då att Natta och jag ska ha gemensam fest då vi både har fyllt 20. Alltså blir det en 40 årsfest som ska hålla till i en lokal på pappas jobb. Ska bli superkul :-)
Tänk på att sista dagen på att "OSA" var fredagen den 20 september, men vill ni jättejättegärna komma ändå så får ni gärna berätta det för mig snarast. Är försent på fredag..

Lägenhetsvisning då... lägenheten är GORGEOUS! Liten, men jättefin. Dock så är det lite lustigt med tjejen som bor där nu. (Som i själva verket inte ska hyra ut den eftersom hyresvärden ska göra det). Men hon begär massa saker som inte ens har med uthyrandet att göra, så jag tackade nej för att verkade något lurt med allting... Pratade med mor och far om allting, och det tänker precis som jag. Något som inte står rätt till! (Vill inte gå in på detaljer här..). Jag tackade nej som sagt, men kände på mig att hon skulle ringa upp mig igen. Och vad hände i morse? Jo, hon ringde och upp och sa att hon hade tänkt igenom allting (eftersom det hon hade planerat inte gick igenom, HA). ;-)
Så nu har jag första "ching" på lägenheten, Nygatan. Åh, den är så bra.. OCH billig! Ska på visning kl. 11 i morgon bitti så vi får se om jag är lägenhetsägare i morgon...
Är det fortfarande lurigt så är jag nog inte det, men kanske. Kanske kommer jag bli hyresgäst till denna söta 20 kvm vid Söder Tull.

Återkommer i morgon..
Må Gud vara med mig ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Svar: njaa, vet inte fall jag vill lägga upp en förlossningsberättelse på bloggen, jag har så mkt skumma människor som läser min blogg, och det känns för personligt att skriva om..
men förlossningen tog ca 10 h, från att vattnet gick och de första värkarna kom i gång..

jaaa får försöka att spela in ett klipp någon dag.

hihi kul att du sjunger så mycket!! =) Men vore ju kul att höra.. ta kameran och spela in ett klipp!

kul med lägenhet. hoppas det går bra!

Kram

Anonym sa...

svar: asså det är rätt snabbt för att vara första barnet..men somsagt, det kan gå snabbare och ta mkt längre tid--vissa håller ju på i ett dygn.

allt gick bra och barnmorskorna var super!

hihi ok, du kan ju prova att spela in först och sen se om du lägger upp det.
=)

hoppas dagen bli bra och att du fick lägenheten!
kram