tisdag, augusti 26, 2008

Ny dag, nya möjligheter!

Idag är det tisdag och jag hade egentligen inte så mycket på schemat idag.. Jag och Nathalie tänkte träffas och planera lite hemlisar ;-) Men Andrea från Trozelli ringde förut, och det blev genast ändrade planer. Jag ska upp dit kl. 15.15 idag. "Ungdomsresursen" som det tydligen kallas, där kan man få hjälp med att skriva CV, få praktikplats(?) och lite så. Eftersom mamma känner henne så kändes det nästan som att jag fick lite förtur. Jag ska iaf prata med henne lite och få lite information om vad som gäller. Jag är ju inte arbetslös, utan arbetssökande.. Och vikarie, ibland.
Jag har ju sökt tusen jobb känns det som, och mina tjejkompisar instämmer verkligen.
" - Du har ju sökt hur många jobb som helst! ". Jo, tack. Jag vet! Men det verkar ju inte gå smidigare för det.. Bah =/

Ne, nu ska jag gå och ta på lite MakeUp :-) Man är ju inte allt för snygg på morgonen, haha.
Eller aa.. ehm.. eftermiddagen!
(Gick faktiskt upp för 2 h sen, men har ätit en supergod frukost och tagit ett varmt bad. OCH tittat på Ellen Degeneres). Älskar det!
Idag handlade det delvis om ett brudpar som hade dansat på deras bröllop. Först jättefin bröllopsdans till den "ljuvliga musiken", och sen helt plötsligt hade dom klippt in en annan låt i.. Som att alla gäster skulle tro att det var fel på skivan. Men helt plötsligt kom låten "Baby, got back" på. Ni vet..
"I like big butts and I cannot lie, you other brothers can't deny". Haha, så jävla roligt. Höll på att dö av skratt, och gissa om alla bröllopsgäster blev förvånade. Deras klipp hamnade såklart på YouTube efter bara några dagar efter bröllopet, och nu har dom över 2 miljoner tittare.
Man kanske skulle dansa sådär på sitt eget bröllop?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har utmanat dig i denna ortroligt roliga frågesport ;)svar nu för fan, som jag fick göra!
// Ida