måndag, augusti 11, 2008

Från A-Ö

Här kommer en liten sumering från och med fredagen den 8/8 och fram till idag, måndagen den 11/8. Varsågoda!

  • Fredag: Kommer faktiskt ej ihåg vad jag gjorde på dagen. Eller jo, det gör jag visst. Jag sov ju över hos Ida K tor-fre efter att Chrille, jag, Emily, Natta och Ida K såg Saw 2. Så vi vaknade och gjorde oss klara för en tur på stan. Efter det blev det nudlar och Sex and the City, och shame on me.. Jag har faktiskt börjat gilla SATC mer och mer :-) Det är faktiskt skitbra! På kvällen blev det förfest at my place. Jag, Emily, Natta, Ida och Chrille. Ja, ensam kille. Men det led han inte av! Sedan blev det Palace och Hugo, och jag blev waaay to drunk. Vaknade upp med blåmärken och skrapsår, och fråga mig inte hur ;-) Kommer ihåg det mesta utav kvällen, men första trippen in på Palace. Oj oj.. Där satt jag nog ett tag, kunde INTE resa mig upp. Haha, de andra gick till Hugo så länge men Ida stannade hos mig och vi kunde senare trippa dit vi med. Det är roligt att vara full!
  • Lördag: Vaknade och mådde inte så dåligt faktiskt. Gör aldrig det! Måste vara vinet som gör det, och vodkan... och jägermeistern. Haha, ja ni. Den fredagen drack jag nog både det ena och andra. Men jag lider inte av det idag, ne fy tusan var det var roligt. Men iaf.. tog det lugnt hela lördagen hemma. Hanna kom till mig en stund, längesen jag såg dig gumman! Vi tittade på tv och hade allmänt trevligt :-) På kvällen träffade jag Lelle och vi åkte vidare ut till Åselstad för att hämta Natta som var på en "vuxenfest". Vi stannade till där ett tag och sedan skjutsade jag hem dom osv. Åkte därefter hem till Lina (Ida K:s storasyster) för att hämta dom och skjutsa dom till Palace. Där var dom inte nyktra kan jag lova, haha. Men det var roligt :-)
  • Söndagen då.. Vad gjorde jag då.. Just det! Tog det lugnt på morgonen (som alltid), badade och satt lite vid datorn. Träffade Kalle som kom och lämnade Nattas jacka som hon hade glömt i deras bil. Kalle känner jag inte egentligen, men han är en trevlig kille som jag träffade på Palace för några helger sen.. Nog om den saken ;-) Sen åkte jag och hämtade Emily för att sedan åka till Rambodal och se Saw 3 och 4. Läskigt! Där väntade Christian och David på oss. Där stannade vi till klockan passerade 01.45 eller något liknande, och det var dags att åka hem.
  • Dagens dag har spenderats på landet tillsammans med Martin, Elin, pappa och farmor. Det var ganska trevligt! Efter det bar det iväg till Lindö där jag skulle hämta mina barnvakts-barn. Alma, Laura och Atle. Härliga ungar! Atle var jättetrött, och somnade. Tog upp honom i knäet medans vi såg på Tom & Jerry och då somnade han om. Sicken sötnos han är. Och jämt vill han bli filmad på mobilen också :-)
    Och nu sitter jag här.. i min ensamhet. Ska nog göra något att äta, men vet inte vad. Får se vad som finns i kylen..

Ja ni. Barn är för underbara! Jag är helt barngalen, tro mig. Om ni känner mig så vet ni hur jä*la galen jag är i dom små liven. Allt från 0-10 år! Sen är dom för stora ;-) Vill verkligen ha en sån där liten snart. Tänker dagligen på hur det skulle vara att få ha en sån där liten hemma om dagarna.. Vill inte ha barn i den här åldern, inte det jag menar.. Men.. önska jag vore typ 24 eller något. (Och hade en bra kille förstås). Lovely!
En liten dotter/son på ca 3 kg och 50 cm lång. Jag vet många som har fått barn i min ålder nu. Sofias dotter är ca 1 år och 2 månader och Jennys barn är endast 2 månader, i morgon bestämt :-) Fler känner jag inte, men vet MÅNGA som är/har nyss varit gravida. Norrköping kryllar just nu av gravida magar. Ska försöka räkna dom någon dag! Dom jag ser alltså.. Vet inte om det är någon trend, det får jag inte hoppas. Kan ju också vara slumpen! 2008 är liksom rätt år! Undra vilket som blir mitt år.. Kan få hoppas på 2012 - 2016. 2013 låter bra :-) 25 år snart färdigutbildad, eller?

Vill verkligen ha en sån där liten.. Hur känner ni inför det? Och har ni några söta barn-namn att tipsa mig om. Tjejnamnen har jag redan bestämt (typ), men killnamn?
Any suggestions? :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

2014 tycker jag låter som ett bra år tycker jag.. jag ska bara hitta min prins på den vita hästen först :)
puss o kram

Anonym sa...

William, Maximilian, Erik, Alexander och Filip är finfina killnamn!! :)

Anonym sa...

hej!

De olika frisyrerna som man kan placera in hår i finns som en länk på veckorevyn.com. Faktiskt jättekul attse hur amn passar i olika frisyrer!

Anonym sa...

Varför har jag inte vetat att du har blogg förän nu? VA? SVARA MIG! :)