söndag, augusti 17, 2008

Sorglig stund då efter midnatt..

Blandade känslor.. Kan börja med att skriva att den här helgen har varit både bra och dålig. Det som har varit bra är att jag har fått umgåts med människor jag tycker om, ätit god mat och roat mig slash tagit det lugnt. Det dåliga på denna helg har varit att säga hejdå till min bästa vän! I fredags var vi på kräftskiva/20 årsfest/avskedsfest. Jossans 20 årsfest och kräftskiva, och vännens avskedsfest.. typ..
Hos Josefine var vi på kvällen, åt och hade det trevligt. Mina tjejer var där, och även massa andra tjejer + Jossans pojkvän Per och hans vänner. Efter att vi hade varit där i ca 5 timmar så bar det iväg till Hugo där det var minst sagt SKITTRÅKIGT.. Alkoholen hade gått ur, men träffade ju faktiskt lite roligt folk där. Men men.. Innan vi (jag, Nathalie och Linnéa) tog taxin in till stan så var det dags att säga hejdå till min bästa vän, Emily :-( Hon ska nämligen plugga i Älvdalen i 2 år nu. Fy och fy! (Älvdalen = Dalarna). Trodde inte det skulle bli det minsta jobbigt. Linnéa började gråta, men Nathalie peppade Emily och sa att hon kommer få skitkul, och det kommer hon ju. Jag peppade Linnéa och sa att det kommer gå bra och att vi får komma och hälsa på henne.. Men sen när jag väl kramade om Emily så blev det så j*vla jobbigt! Shit.. Jag började stortjuta, för jag har verkligen inte insett att hon ska åka. Hon och jag har varit skittajta sen 2 års ålder. Hon bad oss att inte vara ledsna och gråta för hon ville inte börja gråta hon med. Försökte hålla in tårarna, men de gick inte sådär jättebra. Saknar henne redan nu, jag vet att hon är ca 40 mil hemifrån. Min pärla <3

Min bästa vän, Emily

I lördags så åkte jag och mamma ut till landet. Pappa var redan där, och sedan kom Martin och Elin också! Men vet ni hur mycket det regna när mamsen och jag åkte dit eller? Fy faan alltså, shit! Vi var tvugna att stanna vid 2 busshållplatser, och det var inte bara vi som gjorde det kan jag lova. Det gick inte och se vägen även om vindrutetorkarna var på full fräs. Och sen är ju inte våran bil det bästa heller, haha. DET REGNADE IN FRÅN TAKET! Gud alltså! Det droppde från takluckan, och mamma och jag började verkligen asgarva! Mamma bara: Haha, ska vi ta fram paraplyet så kan vi sitta under det? Haha, lyckat! (Vi gjorde det aldrig, men jag satt med jackan över huvudet för att inte bli dyngsur). Sätet var väldigt vått kan jag lova, haha. Vilken resa.. Vi kom fram till slut, och sedan fikade vi och gjorde i ordning oss. Vi skulle nämligen åka in till Arkösunds hotel och äta, mysigt! Vi skulle fira att pappas hus är klart nu, well.. på utsidan iaf ;-) Som man säger.. Ett landställe kan aldrig bli klart. Nya projekt hela tiden! Men alla hade ju hjälpt till att måla och så, så det blev en buffé på hotellet. Gott gott! Och idag, söndag, så har vi gått igenom massa grejer som är Martins och mina nere i källaren. Gamla bebiskläder som vi haft, böcker, skolgrejer osv. Massor av minnen väcktes kan jag lova, åh så roligt! Hittade massa brev som jag läste från skoltiden. Underbart! Ska visa någon dag.

Nu till något helt annat.. Har varit inne på VeckoRevyns hemsida ett bra tag nu, haha. http://www.veckorevyn.com/. Där har jag nämligen lekt med massor utav frisyrer. Ja, man kan bifoga en bild på sig själv och bestämma olika frisyrer. Så himla himla roligt, jag dör! Så jäkla ful blir jag, för jag passar verkligen inte utan lugg. Och inte utan smink för den delen heller ;-) Tog bara på ett urtjusigt rött läppstift och lite solpuder. This is the results. Vi hörs i morgon mina vänner!

Testade bland annat dessa frisyrer..
Ena systern Olsen och Nicole Richie.
Är jag inte vacker?

(Observera att jag är trött och osminkad ;-)

Inga kommentarer: