onsdag, augusti 20, 2008

Allt på en gång!

Huvudämnet idag att skriva om blir universitet och festival!
Närmare bestämt Linköping/Göteborgs Universitet och RIX FM festival..
Jag läste Helenas blogg nu ( http://barahelena.blogspot.com/ ) och hon skriver massor där om sin påbörjade skoltid. Hon har börjat på Lärarprogrammet i Linköping och hon verkar ha ganska kul där faktiskt.. Hennes nya kompisar, lägenhet osv. Jag sökte ju faktiskt den utbildningen, och kom in. Men jag tackade nej! Jag kände att.. visst, lärare KANSKE är något för mig, men man ska inte påbörja en utbildning om man inte är 100 % sure. Och Linköping.. Det är för nära hem på något vis. Tänk om man förfestar med ett gäng, och vips så säger några som inte är från Östetgötland: - Kan vi inte åka in till Norrköping och festa idag? Då känner man liksom att Palace, Otten, Hugo, Wasa, Teaterbaren svischar förbi i huvudet.. - NEEEJ TACK! Haha! MEN.. börjar man t.ex plugga i Göteborg (som jag mycket är inne på) så går man till en början till nya ställen hela tiden. Så kanske man åker till Borås och går ut någonkväll, ja men ni vet?
Så vad ska jag plugga nudå mina vänner? Jag vill börja plugga om ett år, alltså hösten 2009. Jag är "just nu" inne på HELT olika program: Lärare i någon form, Sjuksköterska - och sedan vidareutbilda sig 90 hp för att bli barnmorska eller Inköpare av något slag?! JAG VILL VETA NUUU VAD JAG VILL BLI! Typ som en gammal vän till mig, hon har vetat hela tiden att hon vill bli lärare.. Så nu har hon kommit in på Örebros Universitet och kommer säkert ha minst lika roligt som alla andra som pluggar. Men eftersom jag känner att jag vill resa till USA först så kanske det inte är värt att börja plugga än trots allt? Suck, ni hör ju hur jag låter. Haha :-) Skiter i detta nu!
USA ska jag till snart, det är "bara" 8 månader kvar. "Rutten" har vi inte bestämt än, men vi ska iaf till New York, Las Vegas, Los Angeles, Miami, San Fransisco och Hollywood. Och det är Nathalie och jag som åker. Vi har redan börjat kolla på resor och vi har hittat flera för ca 5000 kr. BILLIGT! Vi ska bara köpa enkelbiljett eftersom vi inte riktigt vet när vi ska åka hem.. Ska bli så spännande :-)
Nej, nu till andra ämnet som jag nämnde ovan. RIX FM FESTIVAL!
Dit ska vi ikväll vill jag lova, och det ska bli jättekul :-) Jag är tyvärr barnvakt från kl. 16 - 18, men jag ska försöka skynda mig på hem efter det. Spelandet börjar ju typ kl. 19. Vi hade ju tänkt gå BackStage som förra året, men eftersom Gert inte kommer i år så kommer det inte gå :-( F*N! Såhär hänger det ihop.
Ida K:s pojkvän Mikael Torin = Bror till Tanja Fylking
Tanja Fylking = Gift med Gert
Så sist kom vi ju in ganska lätt, och det var väldigt roligt att se "Olas alla flick-fans" miner när vi passerade dom och gick in genom staketet, haha! Men blir inget sådant i år. Ikväll får vi stå utanför och sukta lite på Brolle istället ;-)

Jag kan medela att det är full fart i Vasaparken nu. De sätter upp tält och scen, och så är det full fart på karusellerna längst bort. Och så regnar det, såklart! TYPISKT!
Här bjuder jag på några bilder från min balkong så får ni se vilket "pådrag" det är i Vasaparken såhär vid middagstid, onsdagen den 20 augusti 2008. Enjoy!






Och regndropparna på vårat balkongräcke. Suck!

Inga kommentarer: