måndag, augusti 04, 2008

"You can sty under my umbrella".. lala..

" På morron' när jag vaknar, drar upp min rullgardin, då kanske regnet bara öser ner. Men då blundar jag och nynnar på en liten melodi, som handlar om det bästa jag veeeet. Sommar, sommar och sol. Havet och vinden och doft av kaprifol. Sommar, sommar och sol, en himmel så blå som viol. När livet blir för tråkigt, och dagen blir för grå, då tar jag till ett eget litet knep. Å en fånig liten ramsa, som ja hittar på, som handlar om det bästa vi vet. Sommar, sommar och sol. Havet och vinden, och doft av kaprofil. osv osv. "

Härlig sång va? ;-) Hoppas ni känner igen den, annars vet jag inte vad ni hade för er i eran barndomstid, haha. Hajk, japp. Det såg jag på! Ni med?

Som sagt.. idag så öser ju regnet ner. Men jag tycker faktiskt att det är jättemysigt! ÄLSKAR REGN! Mysbyxor, osminkad, en bra film och sen lite popcorn/godis. Underbart! Bad mamma och pappa att hyra en bra film, men tror inte dom gjorde det. Blä på det! Nu när jag väl ber om en familjekväll minus storebor, så fixar dom inte det. Jaja, försökte iaf :-) Linnéa har kommit hem nu, wohoo. Efter 2 veckor i Grekland har jag saknat henne, jaaa det har jag. Så henne ska jag träffa ikväll :-)
Annars rullar livet på som vanligt. Inget jobb än så länge, ingen lägenhet, inga pengar. PRECIS SOM DET SKA VARA! Ehm.. eller inte. Provjobba i morgon ska jag göra i allafall, men jag säger inte var. Haha! 11 - 20, oj. Ett långt pass! Där är det svarta skor (dock inte gympaskor), mörkblå kjol och vit skjorta som gäller. Jag ska fasen ha leggings på mig. Det blir mer "ungdomligt". Eftersom det är lång kjol så blir det lite.... tantigt. Så det ska vi ordna. Ska bli lite spännande faktiskt! Kul att chefen är ursnygg då! Verkligen SNYGG. 23 år är han också, och det gör ju inte saken bättre, haha ;-) Vi får se hur detta ska gå..
Nu ska jag nog pallra mig in på YouTube och se lite gamla filmklipp från typ.. 1995? Trasdockorna, japp. Det får det bli..

Kanske skriver mer ikväll, men bye for now :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack så mycket! JAg var inte så gammal när jag fick första barnet, 17 år. Andra gången var jag 19 oh nu är jag 20.