söndag, april 27, 2008

Sammanfattning av denna vecka (v.17)

Punktform igen. Jag vet, jag är lat! Och idag allra helst trött faktiskt!
Berättar lite mer ingående i vissa, resten får ni fråga om :-)

  • Per och jag har vänt och vridit på varandra med blod, svett och tårar och kommit fram till att det nog är bäst att vi delar på oss. Vi är med andra ord inte tillsammans längre, vilket jag tycker är väldigt tråkigt. Jag trodde verkligen innerst inne att det skulle bli vi två! Vi har haft det underbart tillsammans (då det har funkat), men så som vi håller på ibland går det inte att fortsätta med. Jag älskar honom fortfarande, och jag hoppas en dag att det kan bli vi igen. Men då måste nog båda mogna lite och veta vad vi verkligen vill! 7 månader fick vi tillsammans! 27/9 2007 - 21/4 2008

  • Har fått en-månads-jobb nu. Wiho! Ska arbeta på en förskola inne i stan i ca en månad. Minst! Deras arbetskamrat har ramlat och brytit något ben i handen, och då fick jag ta alla hennes tider nu några veckor framåt. Det tackar jag jättemycket för! 75 % är det jag jobbar, och det funkar superbra. Slutar tidigt varje tisdag och torsdag! Visst är det underbart att jobba ibland? :-)

  • Ida har fyllt 19. Min pärla! Vad stor du blir. Jag minns än idag hur vi lekte "datten" när vi var små. Och tänk när två satt i våran lilla tvättkorg? Helt sjukt att vi fick plats stumpan! Underbart att ha delat dessa 19 år med dig! Vi har ju känt varandra väldigt länge du och jag. Jag älskar dig!

  • Helgen har jag, Emily, Natta, Sissel och Linnéa och Ida K spenderat uppe i Stockholm hos Josefine! Har haft det underbart med er tjejer! Jag, Natta, Sissel och Lelle åkte upp i fredags med bil, och sedan blev det nästan utgång direkt. Vi förfestade ca 2 timmar och sedan gick tiden väldigt fort. Vi provade att komma ut på ca 3 ställen, men det gick ju inte sådär jättebra. Vi kom slutligen in på något ställe som hette Grodan, och där inne var det ju inte sådär jättelivat. Nja.. natten spenderades i 2 sackosäckar då det var brist på sängplats! Haha, inga klagomål gav jag dock. Jag hade ju fått i mig en hel vinflaska ;-) Lördagen spenderades på stan, och vi mötte Emily och Ida som kom upp också. En liten överraskning då Jossan inte visste att Ida skulle komma :-) (Ida har ju varit i USA, och Jossan hade inte fått träffa henne än). Det var lite kul :-) Vi shoppade lite och sedan bar det hem till Josefines lägenhet på Odenplan. Lelle och Natta åkte hem, och vi andra tjejer beställde bord på RETRO. (Meningen var att alla skulle åka hem förutom Sissel, men vi ångrade oss). En liten impulsgrej. Tycker om sånt! Vi käkade och drack på RETRO, och vi var där i ca 4 timmar. Mycket trevligt! Vi kom hem runt 01.00-tiden i natt, och natten spenderades i soffan denna gång. Sissel fick ta sackosäckarna ;-) Haha! Idag åkte vi hem, och det är jätteskönt att vara hemma igen :-) Men Stockholm vill jag till snart igen. Det är fint att vara där när sommaren närmar sig!

TACK FÖR EN UNDERBAR HELG, TJEJER♥
Tänker på dig Per!

Inga kommentarer: