måndag, april 07, 2008

Emelie mitt i maten

Jo, så är det. Här sitter jag och äter, Fläskpannkaka! Så underbart gott. Det är tur att man har sin mamma vid köket :-) Helgen har delvis varit bra, men det har också uppstått en del tråkigheter. Linnéa fyllde år igår (grattis än en gång tjejen), så vi var där på middag och förfest i lördags. Jättetrevligt! Vi fick god mat och efterrätt, och vi drack massa gott och pratade. Linnéas kusiner var även där, från Oslo. Har träffat den ena av dom förut (Malin), men Josephine (den andra ;-) var minst lika trevlig hon. Vi gick vidare till Palace där vi hade kul. Fulla var vi, precis som det skulle vara. En del dock lite för mycket, haha! Tråkigheter uppstod mellan mig och P, och vi får se hur det blir med allting. Söndagen spenderades på landet med mamma, pappa och farmor. Vi åt och hade det trevligt, och sedan åkte vi hem och tog det lugnt. Och idag då? Vad har jag gjort idag då.. Jo, nu kör jag punktform igen.

  • 12.00 - 13.00 var det spinning med Emily
    (puh, det var ett tag sen kan ja lova) = träningsvärk i morgon
  • sen åkte jag hem och åt lite mat och tog en varm dusch
  • åkte sedan till Josefine där Sissel, Johanna och Emily var. Vi fick oss en liten pratstund och sammanfattning av lördagens händesler. Var tvungen att röra mig ganska tidigt då jag skulle..
  • vara barnvakt ;-) kl. 16.00 - 18.00

Har ibland hand om grannarnas ungar också då alla är ute och leker. Svårt att hålla koll på alla ibland, men det löser sig. Alla är mellan ca 3-9 år :-) Fick faktiskt ett till barnvakts-erbjudande idag. Grannarna till dom jag brukar vara barnvakt åt (huvudfamiljen så att säga). Deras grannar Johanna och Henrik frågade om jag även kunde ställa upp och hjälpa dom ibland, då på helger när dom vill hitta på något. Kan tänka mig om dom vill åka och äta middag, bio eller liknande. Och självklart kunde jag det! Oh Gud, ni ska se deras hus! I LOVE IT! Har nog aldrig sett något finare hus. Var inne där idag, och det var helt perfekt. Dit vill jag verkligen flytta sen när jag bildar familj! GORGEOUS! Haha! Så där tackar man ju inte nej till att sitta barnvakt i. Lyxa i det huset och samtidigt få pengar för att passa 2 barn. Lättförtjänta pengar :-) Japp, det var min dag det.

Och nu har jag kommit hem, ätit en bit mat och väntar nu på att Natta ska höra av sig så vi ska hitta på någonting. Hoppas hon ringer snart.
Det är så fint väder så jag vill ut. Ut i solen innan den försvinner. Älskar solen♥

Inga kommentarer: