torsdag, april 03, 2008

Hej allihopa!

Idag har jag flängt över hela stan känns det som. Man går med vänner, och man börjar helt i fel ände. H&M först, sen ska man bort till Domino, sen blir det Monki och det avslutas i Linden. Nu var detta bara ett exempel, men ni känner nog igen er? Men som sagt.. om man ska gå på stan i Norrköping och ta alla affärer i ordning så har man gått igenom stan på ca 5 min. Japp, så är det! Därför gör man som vi tjejer, tar ett ärovarv. Och när man väl gör det så träffar man på alla andra tjejer på stan. Idag har jag t.ex träffat Emily, Natta, Johanna, Frida och Ida P. Ja, se där jag :-) Nästan hela tjejgänget. Trevligt trevligt! Som sagt.. vad ska man annars göra när man är ledig? Jag är ju visserligen "bokningsbar" i vikariebanken nu, men det är så tråkigt att jobba där. Får spader, som Emily brukar säga.
Vill ha något annat jobb. Får åka runt och lämna ut mina CV igen snart känner jag. Usch! Jag är verkligen inte bra på att snacka sådär. "Hej, mitt namn är Emelie. Jag är ute och söker jobb just nu och undrar om jag skulle kunna få lämna mitt CV hos er?" (och en glad min :-) Ne, men alltså. Jag är verkligen sämst. Helt ärligt! Jag vill ha mitt jobb som jag har sökt! Kul att två andra har fått besked om att dom ska provjobba när dom inte ens har hört av sig till mig. Blir fan sur alltså! Är det svårt att bestämma sig eller? Har snart gått 4 veckor sedan intervjun, en hel jävla månad och dom skulle höra av sig efter 2?
Har redan ringt en gång, men ska ringa nästa vecka igen. Är verkligen intresserad av detta jobb, och när man väl har kommit såhär långt vill jag fasen inte missa chansen :-(
Hjälp mig! Om några arbetsgivare ser detta inlägg nu, så ANSTÄLL MIG! Jag är arbetsvillig och en jättebra tjej! Lovar! (och en glad min ;-) Nej, blä. Nu pratar vi om något annat.

Tonight.. The girls are coming home to me and we're gonna make a CD for Lelle's birthday party! She's turning 20 and are now aloud to go to the "bank of Glass" like we say here in Sweden.
(= Glasbanken för dom som ej förstod ;-).
Inte för att det betyder allt när man fyller 20, men en liten del iaf. Jag tror vi blir ca 13 tjejer hemma hos henne som ska äta och dricka gott. Sen blir det utgång till Palace och vi ska shaka ass. Inte för att jag tycker om att dansa, men jag ska försöka denna gång. Med lite alkohol blir mina skor vingliga iaf, så kan lika gärna gå in på dansgolvet och vingla ikapp musiken ;-)
Usch, så jag låter! Haha. Roligt ska vi banne mig ha, och jag längtar massor!

Here we go! 13 onyktra tjejer till Palace. Hur ska detta gå? :-D

Inga kommentarer: