lördag, april 12, 2008

En lördag och Emelie tänker på jobb..

Så ska det väl inte vara heller?! På helgen ska man väl inte tänka på vardagen? Då ska man ta det lugnt och tänka på vad man kan göra ända fram till söndagen :-) Jag har i försig helg varje dag känns det som, men nu känns det ändå annorlunda. Mams och paps är ju hemma också. Myslördag blev det i morse. Härligt när mamma kommer in på morgonen: - Godmorgon gumman! Frukosten är klar! - JAA, är det första man tänker! Så ligger man kvar lite till, och sen hör man mamma ropa från köket: - Emelie, gå upp nu så kan du gå och lägga dig igen sen om du vill. Så jag gick upp och åt frukost, men jag gick inte och la mig igen. Nej, det tjänade inget till idag :-) Jo, det är såhär. Jag tänker på jobb konstant alltså.. Jag har inget sommarjobb! Vad ska jag ta mig till? Har skrivit ut mina CV nu, så nu blir det ut att söka jobb. Bara det att jag tänkte gå till Willys, Ingelsta och lämna mitt CV men där har ju MADELEN CASTA fått jobb. Himla snorunge ;-) Vem vet.. vi kanske blir arbetskompanjoner? Skämt och sido. Har ingen erfarenhet från frysdisk och kassa, så det blir nog inget. Men vart fasen ska man söka jobb då? I försig kan man söka nästan överallt, men kan säga såhär då. Vart fasen kan man få jobb? Ingenstans verkar det som. Måndag blir det nog att gå runt och lämna CV. Bara det att jag är sämst på att snacka, som jag har nämnt i tidigare inlägg! Hjälp mig, vad ska jag säga för något?

Äsch, glömmer detta för en stund nu. Ska snart jag gå in till stan och möta Lelle. Hon ska köpa vin till mig, och sen ska vi gå runt och titta på allt våran "stora" stad har att erbjuda! Vi kanske ses ikväll på Hugo?
Peta på mig och säg hej i såfall :-)

Inga kommentarer: