tisdag, april 01, 2008

God morgon

Hej igen! Känns som bloggen har blivit min nya vän på senaste tiden. Skriver jämt känns det som, haha! En del tycker säkert att det är töntigt/jobbigt att skriva blogg, men det är det inte. Tvärtom! Det är verkligen jätteskönt att kunna ha en egen "hemsida" där man kan skriva av sig på. Hur mycket man vill! Även om jag inte vet hur många det är som läser min blogg, så är det skönt att skriva ändå. Det är liksom underhållande :-)

På tal om annat nu. Usch, sov länge idag. Nu sitter jag i soffan med täcket i högsta hugg. Sitter och knappar lite på tangentbordet samtidigt som jag tittar på TV. Först har jag tittat på Providence och nu ser jag på Ellen DeGeneres show. Hon är så AWESOME :-)
Hon har liksom fyllt 50 och är hur snygg och fräsch som helst. Hon ser ut som 40 typ?! Gillar henne starkt. Skulle vilja gå på hennes show någongång i USA. Min dröm!
" There she is now - Ellen DeGeneres!! Så kommer hon ut och alla applåderar och tjoar. Sen säger hon något i stil med: - So let's dance. Så är det en skitbra låt som går på och alla dansar arlset av sig rent ut sagt ". Så häftigt och vara där. Och han DJ killen som står där bredvid (minns inte hans namn) är så söt. Lite charmig sådär ;-)
Färdigpratat om TV program och morgonen.
Idag ska jag träffa Natta, Emily och Ida P. Eftersom det är så fint väder ute så ska vi åka till Halvars och köpa glass. Det har öppnat nu, och det är ett STARKT vårtecken här i Norrköping. Det kan jag lova. Har Halvars öppnat är det liksom vår. Ingen tvekan om den saken! Sedan vet jag inte vad som händer.. Vi får se.
Har heller ännu inte fått svar från mina jobb. Eller jo, nu ljuger jag. Har fått svar från 2 av 3.
De två jobben tackade nej. Det ena var på Eniro 118 118 och de andra var på Kolmårdens Djurpark.

Eniro 118 118 - Jag och telefonjobb? Nej, tror inte det. Dom kände på sig att jag inte var hundra på att vilja ha jobbet, så därför gick platsen till någon annan. Smart tänkt, jag hade inte velat jobba arlet av mig där ändå.
Kolmårdens Djurpark - Väldigt stor konkurans skulle jag tro. Många som söker, och det är få plaster som delas ut. Jag sökte jobbet som aktivitetsvärd på "barnens del", eller vad man ska säga. Bamses värld, Kulmården osv. Jag skulle få spela dockteater, gå i Bamsedräkt
(tro det eller ej) och annat smått och gått. Jobbet hade varit helt okej för mig. Det enda jag hade tvivlat på är arbetstiden, och själva tiderna om dagarna.

Under högsäsongen hade jag börjat 9 och slutat 18. Åkt ut till Kolmården varje dag hade gjort att jag har en resväg på ca 5 mil vilket gör att jag skulle åkt ca 8.15 till jobbet, och kommit hem
runt 19-tiden. Hmm.. mycket av dagarna skulle försvinna, och 80 kr/h är kanske inte att hurra för då? Man ska självklart vara glad för ett jobb, men jag är faktiskt inte arbetslös.
Har vikariebanken, men trivs ju inte så jättebra där kanske. Söker jobb, självklart. Vill ju ha ett annat jobb. Något inom butik helst, men vi får se vart jag slutar sedan.
Har inte fått svar från det sista jobbet, och jag hoppas självklart på att få det. Men tror inte jag kommer få det faktiskt. Känns inte som det =/ .

Jag är så otroligt seg med att skriva. Jag tror jag har skrivit detta inlägg i över en timma. Haha! Så nu har nästa TV program börjat. Sabrina, tonårshäxan! Sämsta programmet jag någonsin har skådat tror jag. Så nej, nu kan jag inte sitta här längre.
Måste göra i ordning mig och sedan byta kanal. Dags att inviga mina nya skor idag också. Det är ju fint väder :-) Det blir mina röda skor, med vita prickar. Dom är söta dom. Japp, så får det bli!

Kanske ses på Halvars? Med min våffelstrut innehållande:
En kula pecannötcola (eller något liknande), saffran (supergott, lovar) och sedan nötkross som strössel. Åh, vad jag längtar!

ÄNTLIGEN HAR VÅREN KOMMIT♥

Inga kommentarer: