onsdag, april 09, 2008

Idag, onsdag och den 9 april

Hej alla härliga bloggare ;-) Är hemma och har precis ätit en god frukost. Den bestod av havregrynsgröt, hallonsylt och mjölk. Nam nam :-) Jag brukar vanligtvis inte ha salt i gröten, men idag hade jag det och Usch säger jag bara.. Det var verkligen inte lika gott. Nej, får göra som jag brukar nästa gång.
Vad står på Emelies schema idag då? Jo, inget nödvändigt viktigt egentligen, men jag kan berätta ändå. Jag ska göra i ordning mig snart, bädda sängen och sådär. Och sen ska jag prova de nya tröjorna (t-shirts) jag köpte igår. Emily köpte likadana, eller hon köpte en svart, och jag köpte en svart och en vit. Det ser ungefär ut som en body (ni vet en sån där man knäpper mellan benen. Som bebisar vanligtvis har). Det ser ut som en sådan, fast utan knäppe (haha). Den är lite djupare i ryggen och framtill. Jag tyckte det var ett bra alternativ för mig eftersom en body måste man nästan ha höga byxor till. Har inte några sånna, bara höga kjolar. Men tråkigt att bara kunna använda dom till det. Nej, så det fick bli "wannabe-body-tröja" istället. Dom är jättefina! Och efter jag har gjort allt detta så ska jag ta en tripp till pappas jobb för att lämna en blå tröja, hans handskar och ett paraply som ligger i bilen :-) Vi ska nämligen på
IFK Norrköping - Trelleborg ikväll, så det går nog åt med varma kläder. Hoppas det inte fortsätter regna bara, usch. Kl. 16.00 - 18.00 är det barnvakt som vanligt, så jag åker till IFK direkt efter.
Vet inte när jag ska få tid att äta, men det löser sig säkert.

Har även kommit in i en period där jag har panik över vad jag ska göra i höst. Antingen vill jag få ett heltidsjobb och flytta hemifrån här i Norrköping. Annars vill jag börja plugga. Som mamma sa.. Där får jag allting samtidigt. Jag får flytta hemifrån, jag får nya vänner och jag får samtidigt en utbildning. Och de flesta utbildningar jag har tittar på är bara 2 år, och att vara 22 år när man är färdig är ju ingenting :-) Vet bara inte exakt vad jag ska plugga.. Några andra utbildningar jag har tittat på är flera år (ca 3-4), men jag kan nämna dom iaf. Har tittat på dessa utbildningar, och alla är VÄLDIGT olika:

  • Butikchefsutbildning inriktning textil och mode - Borås
  • En KY-utbildning där jag kan bli Butik/Avdelningschef. 1 år - Stockholm
  • Gymnasielärare - Någon rolig stad, eftersom programmet finns typ överallt
  • Sjuksköterskeprogrammet (då jag i såfall ska läsa vidare till barnmorska)

Det är väldigt blandat som ni ser. Mamma tror mest på att jag skulle passa som barnmorska då jag är väldigt lugn som person, men jag vet inte riktigt. Min grej är inte direkt att undersöka kvinnors vaginor, men att hjälpa till vid födseln är nog väldigt roligt! Men samtidigt är det tråkigt att inte kunna känna sig "snygg" på jobbet. Låter kanske töntigt, men det är ändå lite viktigt. Jag kommer inte kunna ha långa naglar (som jag så länge har sparat till nu), inte nagellack, inte mycket smink (inte för att jag har överdrivet mycket alltså, men lagom). Hur är det med smycken? Jag får titta lite närmare på det yrket. De andra vet jag inte riktigt.. Välutbildade chefer inom mode och textil är samhället i behov av. Stod det i katalogen iaf, och gymnasielärare inom yrkesämnen vet jag inte riktigt. Då vill jag i såfall undervisa i t.ex. Handel/turism/mode eller något sådant. Inte svenska och sånt, nej fy tusan :-)

Mycket som rör sig i mitt huvud för tillfället! Men nu ska jag fokusera på en sak.
Lyssna på The last goodnight - Pictures of you, och sedan glassa iväg och fixa i ordning mig. Goodbye :-)

1 kommentar:

Madelen sa...

Plugga är alltid skoj. Om man väljer rätt. Jag ska skicka in min ansökan idag. /Madelen