torsdag, juli 02, 2009

Påväg till Kalmar

Det är inte bara bloggen som snart ska flytta.....även jag ska göra det, närmare bestämt i morgon. För er som inte vet vad jag pratar om så är det ju så att jag flyttade ner till Kalmar i januari för att plugga till Turismekonom. I maj bestämde jag mig för att avbryta utbildningen för att jag kände att jag inte var redo att plugga än, inte heller i 3 år. (I allafall inte just nu).
Sedan maj har jag bott hemma hos mamma i Norrköping då jag kände att jag inte hade någon lust att bo i Kalmar när alla till slut bara pluggade till sista tentan. Jag hade ingenting där att göra då, så jag kände att jag hellre flyttar hem då och umgås med mina vänner som jag har i Norrköping. Men nu är det dags att packa ihop flyttlasset i min studentlägenhet och ta hem allt igen. Fy fasen vad tråkigt att flyttpacka, usch! Som tur är har jag bara 19,4 kvadratmeter att packa ihop, så jag hoppas att det inte blir så mycket ;-)

Nu passerar vi snart Västervik, vi har åkt i lite mer än en timma. Vi beräknar att vara i Kalmar ungefär kl 20.20, om snart 2 timmar alltså! Då ska vi bara göra i ordning oss lite mamma och jag, sen ska vi nämligen till Larmtorget och sätta oss någonstans. Krögers kanske? Vi får se :-) Mysigt att bara vara med mamma ikväll och i morgon, det händer inte så ofta tyvärr. Även fast vi bor tillsammans! Men nu ska det bli av, så det blir kul (och svettigt)

Ska försöka att ta lite bilder ikväll + på flytten. Ska också svara på lite kommentarer, men det gör jag nog på bussen hem i morgon! (Mamma ska nämligen dra till Öland i morgon, så jag får ta bussen hem!) Har tappat lite blogg-gnistror nu känner jag, tycker inte min blogg är ett dugg rolig just nu. Tur att jag flyttar den snart, då blir det andra bullar, det lovar jag :-)

Hörs i morgon godingar!

Puss och kram

Inga kommentarer: