måndag, juli 28, 2008

Jag är kär!

Ljus sekelskiftslägenhet, 51 kvm, ljust trägolv, ljusa tapeter med fondväggar. Kaklat badrum och ett stort kök. 3400 kr/månaden. Kanske inte låter så farligt, men för min ekonomi så är det nästan kört.
Efter annonsen som jag la ut på blocket så hörde en tjej av sig idag! Det är nog den finaste lägenheten jag någonsin har sett. Jag ska höra av mig på torsdag om jag är intresserad eller ej, och det är jag ju såklart.. Men inget jobb ännu! På torsdag ska jag på 2 arb.intervjuer, men får ju tyvärr inte beskedet samma dag. Men man kanske kan ana om det är positivt/negativt besked. JAG VILL VERKLIGEN BO I DEN DÄR LÄGENHETEN! Den ligger på Nygatan, precis bakom Halvars liksom. Kan inte få en bättre lägenhet. Jag vill, jag vill. Pappa ska hjälpa mig, men han sa: Men det finns ju billigare lägenheter! Jag vet att det finns det, men det kanske skiljer 400 spänn, och då betalar jag hellre 400 kr mer för en gammal fin lägenhet, än en som är "ok", fast billigare.
Snälla, gör så jag får ett jobb. 6000 kr i månaden som lön skulle räcka till den där lägenheten! Jag vill så gärna :-(

Hur söker man bostadsbidrag, någon?
Det var inget, försäkringskassan. www.fk.se/bostadsbidrag. Mycket att fylla i, men that's the way it is!

1 kommentar:

Madelen sa...

Hej Emelie,

Har inget telefon-nummer till dig så du får inbjudan här, den 16/8 så har jag avskedsfest och skulle vilja att du kom. 19.00 på klubblokalen är det som gäller. Maskerad, så utklädnad är obligatoriskt. Temat är; Djur och saganvärld, det är även ok med seriefigurer.

Hör av dig om du kommer eller inte.
Pusshejs/Madelen