lördag, juli 05, 2008

Fy fan!

Dagen igår var den konstigaste jag varit med om i hela mitt liv! Dagen handlade om Per och hans flickvän. Hör ni det, flickvän! Han har tydligen ny flickvän, men som igår blev hans ex. Jag tog nämligen kontakt med henne igår då jag har förstått att han har träffat oss båda två! Hon hade förstått att något hade pågått mellan han och mig, så hon blev jätteglad att jag tog kontakt med henne. Jag var noga med att förklara för henne att jag inte ville henne något illa, utan ville berätta hur allting har gått till de 2 månaderna de har träffats. Jag vill inte gå in på detaljer här på bloggen, men jag kan säga att vi hälsade på honom igår kväll!
De små tutturduvorna hade bestämt att gå ut och äta + gå på bio, så när Zandhra (som hon heter) gick till Per igår kväll så bestämde vi oss för att jag faktiskt skulle följa med, medans Per var ovetande om vad som skulle ske. Ni skulle se hans min när han öppnade dörren och både hans ex (jag då) och hans nuvarande flickvän stod vid dörren! : - Jävligt bra gjort, säger mina vänner då jag faktiskt håller med. Han har sagt i princip samma saker till oss båda, och vi ställde honom verkligen mot väggen kan jag lova! Efter att ha varit där i ca 3 ½ timma, så gick jag (tyvärr) gråtandes därifrån av ilska, besvikelse och massa andra känslor. Zandhra gick redan kl. 21 med förbannelse och smällde igen dörren! Hon ropade till mig innan hon gick: - Det var trevligt att träffas Emelie! Stackars henne. Men vilken jävla idiot vi har träffat.. Herregud!
Så min dag igår var inte den bästa. Tyvärr så älskar jag honom fortfarande, men det är faktiskt inte lätt att släppa en kille man har varit kär i snart ett år. Det var i augusti förra året som jag fick upp ögonen för denna "fantastiska" kille, som behandlade mig så underbart de första.. hmm.. 2 månaderna (?!). Idag är han ett jävla svin som har behandlat mig som skit! Usch..

Men idag, då ni! Då ska jag banne mig ut och ha roligt. Jag ska träffa min bror och hans underbara flickvän. Jag ska inte sitta inne och sörja över en kille som jag inte förtjänar.. Men som sagt.. Känslor finns kvar, men singel ska jag stilla vara. Så var det med det! Nu ska jag fortsätta lyssna på partyskivan, för upp på topp må jag vara ikväll då det blir dricka och härligt umgänge. Ha det så bra där ute, för det ska jag försöka ha. Trots alla omständigheter...

1 kommentar:

Helena sa...

Emelie, sötnos! Vilken idiot till kille. Skönt att du fick reda på sanningen ändå, så att du inte gick och levde i en lite drömvärld.

Det är bra att du står på dig! Du är värd en absolut bättre kille!

STOR kram från mig! :)