torsdag, juli 17, 2008

Tillbaka till helvetet

Välkommen hem till helvetet igen, sa mamma när jag klev in innanför dörren! Haha, nej skämt och sido. Så sa hon naturligtvis inte, men det kändes nästan som det ;-) Jag har nu kommit hem efter en otroligt underbar och oförglömlig Gotlandsresa med mina tjejer. Jag har verkligen haft det jättebra! Mycket skratt kan jag lova, oj oj. Går inte att beskriva hur bra jag har haft det. Vi har ätit god mat, skrattat till max, gått på stan, solat på tofta, busåkt för många i bilen.. hmm.. druckit alkohol (givetvis) och gått på "konserter" och till trevliga uteställen. Kändisarna som spelade var Petter, EMD och Mange Schmidt. Amanda Jenssen också, men henne gick vi aldrig till eftersom Petter spelade samtidigt som henne. Andra kändisar vi stötte på var: Peter Jihde, Idol-Sebastian, Niklas Strömstedt, Erik Gadd, BlondinBella. Det var några mer, men jag kommer inte ihåg dom nu.. Attans! Har med andra ord haft det SUPERTREVLIGT! Jag lägger upp ett X antal bilder här på bloggen så ska ni få se hur fint och härligt jag har haft det :-) Annars är livet som vanligt.. Inget jobb, och snart ingenstans att bo. Mamma hotar typ med att kasta ut mig om jag inte skaffar något sätt att försörja mig på. Tro mig, det är inte enkelt! Söker och söker, både i Norge och Sverige. Vi får se vart jag hamnar.. Lägenheter har jag och pappa börjat titta på, och har sett en intressant, men har ju inga pengar än sålänge så :-( Vi får se hur det blir.. Utbildningar tittar jag ju också på dagligen. Är inne på lärarutbildningen. Har faktiskt kommit in på Lärarprogrammet i Linköping, men nja. Vill för det första inte börja plugga i Linköping (tråkig stad och för nära hem), och för det andra så vill jag nog vänta med pluggandet. Minst ½ halvår - ett år! HJÄLP! Behöver verkligen en så kallad "Studie - och yrkesvägledare". Någon? Äsch, nu skiter vi i det här. Jag visar lite bilder från Gotland istället. Och en video faktiskt. Och den mina damer och herrar, ska ni titta noga på. Sekund 15, olala! ;-)

Påväg till Gotland på färjan
Ida, Jag, Nathalie och Ida utanför våran stuga
Jag och tjejerna på en restaurang, minus Ida P och Frida
(Ida tog kortet och Frida jobbade (?!)
Emily, Johanna, Ida K och Sissel på afterbeach
"Kallis" alias Kallbadhuset
Ida och jag på "fängelset" - Vårat vandrarhem
(Ett gammalt fängelse)

Sissel "ramlar" ner från ringmuren

Vi hade förfest på fängelset där vi spelade Våghals.
Håkan från stugan mittemot fick konsekvens och skulle lägga sig som en säl och ropa efter sina föräldrar..
En annan kille på fängelset.
Visst är han identisk med Scream?!
Nedsänkta ögonbryn och lång käke.. usch!

Raparen Petter stod för musiken på Hamnplan ons 9 juli.
Han tog min hand över staketet, wow! ;-)

EMD spelade på Burmeister 10 juli

Visst är han snygg Mattias?
Min hand i bild, närmast hörnet.
(Mattias tog även i den).

EMD-Erik

Med defenitivt INTE snygg-Erik?!

Fredagen den 11 juli..
Då var Emelie inte så jättenykter ;-)

Dessa grabbar klädde ALLTID ut sig till något och dök upp på Kallis.
Här var dom.. prinsessor?

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha va gulli du är :) Vet faktiskt inte vad det var för nagelack. En utav tjejerna där fick det i födelsedagspresent. och jag kommer ihåg att jag såg själva "burken". Men gud, jag kommer verkligen inte ihåg. Ganska liten burk iallafall:D

Anonym sa...

haha tack:D jag antar att jag har pressat en hel del när solen varit framme. sen tror jag inte att ljuset på bilden visar sitt rättvisa jag, är nog inte så brun som det ser ut:D men tack:)