torsdag, juni 26, 2008

Nyduschad!

Åh, vad skönt! Äntligen duschat och skrubbat bort all färg. Ni som inte vet om detta kan jag säga till er att vi gör om på landet :-) Killarna ska komma ut och måla huset gult på lördag, så jag hjälper pappa med allt förjobb! Målar vindsluckan, stuprören och så! Målar av min 500 lapp som mamma och pappa fick betala taxi för i Turkiet, hehe.. Har gett mamma den ena 500 lappen, men pappa har sagt att ja kan få måla av den ja skulle gett till honom. Och suck, det är det väl värt :-) behöver verkligen ALLA pengar jag får nu! Åker ju till Gotland snart. Wohoo! Endast 11 dagar kvar. Och där behöver jag verkligen pengar så jag kan spendera mina pengar på goda drinkar, middagar och annat smått och gott.

I morgon kväll blir det att träffa Helena, Moa och Emma. Vi ska ta en tripp till Trädgår'n. Väldans trevligt ska det bli! Ska fråga Sanna om hon vill hänga på också :-) Henne träffade jag igår för övrigt. Mycket trevlig stund med henne. Vi fikade och gick på stan och tittade runt, hittade likadana byxor - men olika färger. Hoppas de vita byxorna blir bra, mina "mocka" blev suveräna ;-)

Helgen består annars utav kvällar med min vänskapskrets ute på Händelö (förhoppningsvis). Och sen ska jag väl ut på landet och hjälpa till med det sista innan färgen sprutas på! (Huset är vitt, men ska övergå till fin gul färg).
Och nu ska jag bara säga en annan sak också.. Sverige underskattas alldeles för mycket!
Gud, vad våran natur är fin! Haha, låter inte som att det är gamla goa Emelie som skriver detta men så är det faktiskt. När jag åkte hem från Lönö idag, så satt jag och tittade på alla åkrar. Åkrar, åkrar och åkrar överallt. Så fint! Var tvungen att ta några kort med min ABSOLUTA BRA mobilkamera, eller inte. Så här bjuder jag på några bilder från självaste Arkösundsvägen.

Nehepp, det gick inte..
Well well. Provar i morgon istället! Ska snart åka till Sissel och se matchen mellan Ryssland - Spanien. Spännande.. Vilka håller ni på? :-)
"Och med detta önskar jag er en bra lästid, god kväll!"

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är ett nytt företag som öppnar där som heter Citymail. Så jag har fått fast anställning som s.k Citman. Alltså brevbärare ;)