onsdag, juni 11, 2008

Nu är jag här igen!

Har inte varit inne på bloggen på hundra år, men nu tog jag mid tid. Mitt förra inlägg handlade om att jag skulle åka till Turkiet, och nu har vi äntligen varit där och det var UNDERBART! Jag har varit där förut, men denna gång var det betydligt roligare. Kanske beror på att jag hade Emily med mig :-) Veckan bestod av sol, bad, utflykter, god mat, flörtande med alla trevliga killar och såklart.. Besök på Panderosa BAR. BÄSTA BAREN I HELA VÄRLDEN! Massa roliga bartendrar (bara turkiska killar) som jonglerade och hade det kul. Man fick se shower varje kväll, och de blandade supergoda drinkar till en. Man fick förstås betala, men det gjorde jag så gärna! Vi fick närmare kontakt med några av dem, och vi blev bjudna på att följa med och spela beachvolleyboll med dom en dag, men nja.. då hade vi bara umgåts med dom en dag så det backade vi på.. Vi lärde känna dom vid baren på kvällarna istället, så nu har jag både deras msn, facebook och mobilnummer ;-) Saknar Panderosa och Ameth, Adem, Aykut, Fatih och allt vad dom hette! Ska verkligen tillbaka dit. Är ju nästan tvingad utav Ameth. "Han saknar mig så". 31 år, nja. Men väldigt väldigt snäll och gullig!
Annars har det inte hänt sådär supermycket efter vi kommit hem. Men gud, ja måste berätta en sak som just handlar om när vi skulle åka hem. Emily hade hand om mitt pass hela resan, och på morgonen när vi skulle flyga hem så sa jag: - Just det, passet Emily. Jag måste ha det så vi inte glömmer bort det. Så kastade hon det på sängen åt mig, och jag låg kvar. Började sedan packa det sista i godan ro och sedan bestämde vi oss för att gå till Panderosa en sista gång innan vi skulle åka hem.. Påvägen till bussen som skulle ta oss till flygplatsen fick vi springa, och väl på bussen kommer jag på att jag inte har passet med mig! PANIK! - Vart fan är mitt pass, utbrister jag?! Mamma blir såklart tokig, och allt blir kaos. Börjar gråta, och bussen är redan påväg till flygplatsen som är ca 20 mil ifrån Alanya. Ringer hotellet, men de har inte hittat det. Då tänker jag: - Men då MÅSTE jag ju ha packat ner det i stora väskan. 10 min senare ringer dem från hotellet och säger att det har hittat det. Det måste typ ha legat under täcket, och nu tänker jag: Puh, äntligen! Bara det att dom måste skicka passet i en taxi till flygplatsen. Vi var ju tvungna, annars hade jag ju inte kommit hem på typ 3 dagar. Mm, KUL! Priset för det blev 100 £ (Euro) = 950 kr. FÖR EN JÄVLA TAXIRESA SOM MAN INTE ENS SJÄLV HAR ÅKT MED I. Haha, komiskt men så är det. Mitt pass var ju tvunget att följa med till Sverige med lilla mig! Nu är jag iaf hemma, och resan gick bra. Dyrare än förväntat, men så är det :-) Nu har jag lärt mig mycket kan jag lova, och jag ska absolut inte göra om det!

Nudå.. annars har det varit shopping här hemma, lite jobb, Idas student och lite annat smått och gott. Söker för övrigt jobb i Norge, och även lägenhet. Vi får se hur det går.. Har ni tips så kom gärna med dom!
Ikväll blir det bio med Emily och Julia, mysmys! Vi hörs snart igen (hoppas jag).

Puss och Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt du verkar ha haft det, Emme! Skönt att det löste sig med passet, men tråkigt att det blev lite dyrt! Inte bra, hörru! ;)

Aja, bättre lycka nästa gång! Puss påre!